Porady dla poszukujących pracy - happyhr.pl

Personal branding

Twoja kariera to Twój kapitał. Twoje nazwisko to Twoja marka. Jeśli chcesz zwiększyć swoją wartość na rynku pracy, powinieneś pracować nad swoją rozpoznawalnością. Twoja osobista marka to sposób w jaki postrzegają Cię inni ludzie, firmy, rekruterzy, pracodawcy. W tym rozdziale zachęcamy Cię do tego, żeby potraktować siebie jako produkt marketingowy i przekazywać otoczeniu spójne i przemyślane komunikaty na własny temat. Na Twoją osobistą markę składają się Twoje umiejętności i doświadczenia, ale również Twoja sieć kontaktów zawodowych, profile na portalach społecznościowych, uczestnictwo w wydarzeniach branżowych.

Jak dbać o swoją markę? Jak zarządzać swoją osobą jako marką? Jak uatrakcyjnić swój profil na portalach społecznościowych i zawodowych? Jak zdefiniować kluczowych partnerów i sposoby komunikowania się z nimi? W tym rozdziale odpowiadamy na te wszystkie pytania i zachęcamy Cię do tego, aby świadomie budować swój personal branding na rynku pracy.


Powiązania, połączenia, sieci – portale zawodowe dla laików

4 Marzec, 2015
networking zawodowy

Dziś nie wystarczy być po prostu dobrym w swoim fachu. Dziś wypada, a wręcz mocno należy, dobrze zaprezentować swoją sylwetkę zawodową w sieci – podzielić się osiągnięciami i zamanifestować swoje sukcesy reszcie świata (w tym: potencjalnym pracodawcom!). Po to właśnie stworzono portale zawodowe takie, jak LinkedIn oraz Goldenline. Czy potrzebnie?

...

Podrasuj swoją markę, czyli jak dobrze wykreować i sprzedać swoje nazwisko

21 Wrzesień, 2014
Personal branding

 

Lansujemy podejście, zgodnie z którym proces rekrutacyjny należy traktować jako proces sprzedaży, w którym Kandydat buduje, kreuje, rozwija, promuje i sprzedaje swoją markę, która nazywa się Jan Kowalski. Ten oto Jan Kowalski, aby się sprzedać (i to za dobrą stawkę!) musi najpierw sam doskonale znać swoje najlepsze obszary, swoje cele,...

Rekruter w roli detektywa - uważaj na to, co publikujesz w portalach społecznościowych!

30 Sierpień, 2014
Rekruter w roli detektywa

Tak jak Ty poszukujesz informacji na temat swojego potencjalnego pracodawcy, tak pracodawca aktywnie poszukuje informacji na temat swojego obecnego lub potencjalnego pracownika.

Trzeba mieć świadomość, że odpowiedzialne kreowanie Twojego wizerunku może zwiększyć Twoją wartość na rynku pracy – i warto tę szansę i potencjał mediów wykorzystać. Ale musisz też wiedzieć, że poprzez...