Porady dla poszukujących pracy - happyhr.pl

Charaktery&charakterki czyli najbardziej popularne typy pracowników

Zespół ludzi pracujący nad projektem

Pracownicy firm są niezwykle zróżnicowanym i kolorowym gatunkiem. Niektórych lubimy od pierwszego kontaktu, innych unikamy lub wolimy z nimi nie zadzierać, jeszcze inni powodują naturalny uśmiech na twarzy... lub potrzebę wyjścia na papierosa.

1. Bardziej papieski niż sam papież

To jest charakterek, którego nie lubi chyba cała firma – począwszy od najniższych rangą i doświadczeniem pracowników, a na prezesach kończąc. To nadgorliwiec, który zawsze chce błyszczeć i brylować w towarzystwie. Zrobi niemalże wszystko, by osiągnąć sukces i zostać docenionym przez szefa. Posiada niezwykle rozwinięte umiejętności zdobywania popularności i uznania. Trochę gorzej wyglądają jego notowania jeśli chodzi o pozostałe umiejętności. Przerost formy nad treścią. Musi być zawsze pierwszy i zawsze najlepszy. Często kosztem swoich relacji z zespołem. Szczytem sukcesu będzie dla niego to, jeśli sam prezes podrzuci go któregoś dnia do roboty.

2. Chętnie pomogę

Zawsze pomocny, otwarty i uśmiechnięty. Nigdy nikomu źle nie życzy. Często weźmie na siebie czyjeś obowiązki, gdy ktoś o to poprosi (lub z własnej woli i inicjatywy). Trafić na współpracę z taką osobą to, jak strzelić szóstkę w totka. Niestety jego zdolność do poświęceń często jest nadużywana przez innych. Poznacie go po podkrążonych oczach, spowodowanych nadgodzinami... spowodowanymi braniem na siebie nie swojej roboty :)  

3. Nic śmiesznego

Żyje w przekonaniu o tym, że jest najzabawniejszą osobą w tej części Europy. Całymi dniami zarzuca żartami na lewo i prawo, oczekując na reakcję i uznanie otoczenia. Jego dowcipy są albo mocno wymuszone, albo mocno pachnące czasami liceum, albo po prostu mocno żenujące. Żyje w swoim świecie, do którego nikt z namiętnie zapraszanych nie ma za bardzo ochoty wchodzić. Wiecznie spamuje Wasze skrzynki łańcuszkami, memami, gagami. Generalnie niespecjalnie przeszkadza do momentu, w którym nie przekroczy jakiegoś momentu krytycznego. Typ najbardziej dokuczliwy wtedy, kiedy naprawdę gonią terminy.

4. Szeregowiec

Powaga, skupienie i koncentracja na obowiązkach to jego znaki rozpoznawcze. W pracy raczej nie lubi żartować, a do powierzonych obowiązków podchodzi z niezwykłą skrupulatnością. Nie wyjdzie z pracy przed godziną 17:00, a 5-minutowe spóźnienie jest dla niego wyrazem braku szacunku dla miejsca pracy. Zawsze przestrzega wszystkich punktów regulaminu, który obowiązuje w biurze. Zawsze poprawny politycznie i raczej wycofany. Kiedy bierze dzień urlopu, czuje się jak na wagarach. Nikomu nie przeszkadza... chyba że nie wytrzyma i skarci kogoś za bałagan na biurku albo prywatne rozmowy telefoniczne w miejscu pracy. 

5. Pańcia

Typ kobiet, które "płyną" przez firmowe korytarze, prezentując otoczeniu swoje idealnie skrojone kostiumy. Do współpracowników i przełożonych przychodzą głównie po to, by zaprezentować swój wygląd, aparycję i dobrą figurę. Około godziny 14.00 zaczynają w głowie układać plan gry na dzień kolejny – czy aby na pewno nowa garsonka będzie się dobrze komponowała ze szpilkami w kolorze fuksji?

6. VIP

Uważa, że jest najlepszym pracownikiem firmy, którego nikt nie docenia... ale wytrwale czeka na awanse, które mu się należą. Uważa, że powinien być prezesem tego miejsca i że otaczają go ludzie o zbyt niskim poziomie rozwoju i inteligencji. Nic go nie cieszy, na wszystko narzeka. W każdej osobie doszuka się wad, które będzie z satysfakcją podkreślał. Uważa się za osobę lepszą od innych i nie krępuje się tego okazywać. Uwielbia nadużywać trudnych słów, którego znaczenia nikt poza nim samym nie rozumie.

7. Szarak

Towarzyski, miły, pracowity, poczciwy i całkiem zwyczajny. Stara się zachować równowagę między utrzymaniem zdrowych relacji z kolegami, a robieniem dobrego wrażenia na szefostwie. Nie wywyższa się, ale też nie zaniża swoich kompetencji. Pracuje w skupieniu, ale nie unika rozmów i odpoczynku. Z pozoru nie widać go w strukturach firmy, ale najczęściej to on w przyszłości staje się liderem zespołu.

 

 


Dodaj komentarz

Image CAPTCHA
Wielkość liter ma znaczenie