Porady dla poszukujących pracy - happyhr.pl

PERSONAL BRANDING

Powiązania, połączenia, sieci – portale zawodowe dla laików

Dziś nie wystarczy być po prostu dobrym w swoim fachu. Dziś wypada, a wręcz mocno należy, dobrze zaprezentować swoją sylwetkę zawodową w sieci – podzielić się osiągnięciami i zamanifestować swoje sukcesy reszcie świata (w tym: potencjalnym pracodawcom!). Po to właśnie stworzono portale zawodowe takie, jak LinkedIn oraz Goldenline. Czy potrzebnie?

Najbardziej prawdopodobnym założeniem twórców portali zawodowych było umożliwienie człowiekowi dwóch rzeczy:

Podrasuj swoją markę, czyli jak dobrze wykreować i sprzedać swoje nazwisko

 

Lansujemy podejście, zgodnie z którym proces rekrutacyjny należy traktować jako proces sprzedaży, w którym Kandydat buduje, kreuje, rozwija, promuje i sprzedaje swoją markę, która nazywa się Jan Kowalski. Ten oto Jan Kowalski, aby się sprzedać (i to za dobrą stawkę!) musi najpierw sam doskonale znać swoje najlepsze obszary, swoje cele, kierunek rozwoju i swoją wartość (także tą mierzoną polskim złotym).

Rekruter w roli detektywa - uważaj na to, co publikujesz w portalach społecznościowych!

Tak jak Ty poszukujesz informacji na temat swojego potencjalnego pracodawcy, tak pracodawca aktywnie poszukuje informacji na temat swojego obecnego lub potencjalnego pracownika.

Trzeba mieć świadomość, że odpowiedzialne kreowanie Twojego wizerunku może zwiększyć Twoją wartość na rynku pracy – i warto tę szansę i potencjał mediów wykorzystać. Ale musisz też wiedzieć, że poprzez treści publikowane w mediach społecznościowych można nie tylko nie dostać pracy, ale wręcz ją stracić – i tego ryzyka warto unikać.