Porady dla poszukujących pracy - happyhr.pl

Kiedy rozważyć zmianę pracy?

Zmiana pracy

Zmiana pracy? Brzmi groźnie, ale są sytuacje w których warto taki ruch rozważyć. Nowe otoczenie, nowy zespół, nowe zadania – oczywiście, że to wszystko może być źródłem znacznego stresu. Kiedy jednak warto wyjść ze swojej zawodowej strefy komfortu, porzucić potrzebę stabilności za wszelką cenę… i dokonać zmiany? Kiedy zaczniesz obserwować u siebie większość spośród poniższych syndromów, przez okres dłuższy niż kilka tygodni:

  • Ogólna złość/wkurzenie/zniechęcenie – trudne sytuacje, ludzie i zdarzenia, które jeszcze jakiś czas temu byłeś w stanie przyjąć na miękko, sprawnie wyeliminować albo cierpliwie przeczekać, obecnie są w stanie bardzo szybko wytrącić Cię z równowagi i doprowadzić do silnej frustracji.
     
  • 80% telefonów, które odbierasz to telefony od ludzi, których nie lubisz. Masz coraz większą awersję do swojego dzwoniącego telefonu i wszystkich bohaterów występujących w Twoim środowisku pracy.
     
  • Po przekroczeniu progu Twojego biura odczuwasz nagły spadek nastroju. Masz poczucie, że samo to miejsce działa Ci mocno na nerwy.
     
  • Spadek motywacji i obojętność – brakuje Ci siły do działania w kierunku zmiany. Nie godzisz się na to jak jest, ale nie robisz nic, żeby było lepiej.
     
  • Masz poczucie, że tu gdzie jesteś albo „się nie da”, albo „się nie uda”.
     
  • Odczuwasz zawód wobec samego siebie i osiągasz coraz niższą wydajność w pracy.
     
  • Masz poczucie, że Twoje zadania i ludzie, z którymi pracujesz są mało inspirujący.
     
  • Masz uczucie silnego wyczerpania, które utrzymuje się od dłuższego czasu.
     
  • Utracone pozytywne nastawienie do klientów, kontrahentów, partnerów do współpracy – coraz częściej przesuwasz terminy spotkań z Klientami, albo nie wywiązujesz się z terminów.
     
  • Masz poczucie, że nie ma dalszej perspektywy, albo jest tak samo bezbarwna, jak sytuacja w której jesteś obecnie.
     
  • ...i ostatnie: przeczytałeś ten artykuł: http://happyhr.pl/zanim-rzucisz-papierami i nic to nie zmieniło :)

O autorze

 

Marta Barszczewska - od ponad 5 lat w szczęśliwym, pełnym wzajemnej miłości i fascynacji związku z branżą HR. Lubi wpadać na głębokie wody i rozpracowywać najtrudniejsze sytuacje. Zawodowo związana z agencją doradztwa personalnego, w której pełni funkcję Recruitment Managera. Z wielką pasją buduje miejsce, dla wszystkich tych, którzy zmierzają się z zawodowymi wyzwaniami – serwis happyhr.pl. Po pracy wielka fanka swojego psa Antosia, Nowego Jorku i poszukiwania niezwykłości w zwykłych momentach.

 

Dodaj komentarz

Image CAPTCHA
Wielkość liter ma znaczenie